Het is tijd voor oppervlakkigheid

Geen extra ijs onder al het water dat vandaag viel

Boven ons

Onder ons

Wel Stenen en stenen en stenen en stenen en stenen

Geen diepe reflexie, geen hersencel in beweging

Geen hogere aandacht

 

Ik wil dat u vandaag geniet

 

Niet dat ge niet weet waarover het gaat

Geniet maar geniet maar geniet maar geniet maar geniet maar

Waarom maar ik weet niet waarom

Maar er altijd bij staat

 

Dat is de foutgespelde zee in een andere taal

Eentje waar je extra hard in kunt zwemmen omdat er meer a in zit

Of te veel kwallen omdat er meer a in zit a A

 

Maar hier hoef je vandaag even niets te vinden

Van wat ik doe, of wat er is

Je bent niets kwijt

En je hoeft nergens naartoe

Blijf maar lekker staan

En doe je hoofd uit

 

Het is tijd voor oppervlakkigheid

Geen diepgaande teksten

Wel zinnen en zinnen en zinnen en zinnen en zinnen

Totdat de zin van elke zin is uitgestorven

Je woorden begraaft omdat geen enkel je raakt

Je  je oren hebt afgesloten

 

Dit betekent zo weinig dat elke poging

Te begrijpen wat ik hier doe

Aan je voorbijgaat

Stop met luisteren

Dat is de bedoeling

En nu staan je oren open

Omdat ik probeer op een podium niet gezien te worden

Dat lijkt interessant te zijn

 

Laat je gaan, praat door elkaar heen

En heb niks te vertellen

Maar spreek totdat er uit mond niks anders komt

Dan geschraap omdat zelfs lucht verplaatsen pijn gaat doen

 

Laat je stembanden trillen als de billen

Op couleur cafe.  Spreek minder en probeer meer te zeggen

Ik daag u uit iets te zeggen zonder woorden te gebruiken

Dat gaat beter

 

Laat ik het ook doen

Dan hoort u beter wat ik zeg

Geplaatst in: Geen categorie

Geef een reactie

