Mijn hart

mijn hart

Het valt me op dat ik een eekhoorn ben, de drang heb om eikels te verzamelen.

Het gat in mijn hart is niet groot genoeg om ze in te bewaren. Bij elke botsing met hen hoop ik dat mijn hart een airbag is, die openbarst, dat ze zichzelf omver blazen met alle lucht die ze zijn en mijn aorta kan blijven dwalen langs de zuidflank van een bergwand

een geërodeerd  landschap,  dat zich door eikelbeschadiging van elk gevoel heeft losgemaakt, niet te veel nadenken.  Er zitten kreukels in het katoen.

Als wij samen doen alsof ik gemaakt ben van katoen en jij

een stroomstrijkijzer, dan loopt het de mist in.

je strijkt kreuken in mij vast. Er loopt inkt langs je lippen, je woorden

hechten zich als vlekken aan mijn lijf, je smaakt bitter.

Heeft cupido dit bedacht? Iets met pijlen in mijn lijf

dat voel ik wel, maar ook een afstand tot dit onderwerp, de liefde

Voel je je aangesproken, ik hoop het niet, want ik wil het er niet over hebben

We zijn twee pinguïns, of waren dat  op een ijsschots in het midden van de zee

je kunt niet zwemmen, dus je blijft wat.  Er is zo weinig ijs  dat

mijn elleboog tegen je aan staat. Ze ziet eruit als een rivier waar ze een steen in hebben gegooid

maar ondertussen is de steen gezonken naar mijn maag. Ik sla je op en je weegt wat

jij slaat dit liever over.

Ik zoek een naam om ons in te bewaren, maar we staan los van elkaar.

Het is alsof ik werelddelen aan elkaar probeer te naaien met het dunste garen

een overdreven vergelijking, ik weet het

Mijn hart is maar een orgaan

Alles gebeurd in de hersenen

Ik heb mijn hart in je handen gelegd

jij legt het in de koelkast  tussen de restjes van je leven

Nu zit er een gat in mijn borstkast

Het klopt niet

Dat we elkaar steeds beter zagen tussen de wazigheid van lege glazen

Nu voelt mijn hart hol, weet je nog erosie, aorto, eikels, pinguins

alles komt terug.  We zijn terug bij het begin.Een stenen hart dus.

Ik duik in een bierglas, eerste klas solo sprong

Hoe ik met drank mijn zorgen overwon,

de zorgen die ik zonder drank, niet begon

Jij overviel mij , hebt mij overvallen

Vermist sinds die dag,

Mijn geloof in mannen die niet achter hun lul aanlopen

Ik ben een eekhoorn

ik verzamel eikels, cupido is zo een eikel,

de grootste eikel, hij heeft vast nog nooit

van airbags gehoord.

Geef een reactie

