Trekvogels

Tijdelijkheid omarmen lijkt het wachtwoord om in BXL een leven op te bouwen. Iedereen komt, kijkt,leeft,neemt afscheid, vertrekt. Het lijkt wel of ik zelf constant in beweging ben zoveel verandert er om mij heen. Als ik leer van mijn vrienden geen lieveheersbeestjes te maken die ik mijn facebookbokaal sluit, maar vogels met wie ik vlieg als ze er zijn en die verdertrekken eens de winter komt. Dan kan Brussel een mooie plek worden. Er is geen plaats in mijn hoofd voor iedereen die ik ooit heb  ontmoet, geen externe harde schijf om ze in te bewaren, alleen het hier en nu. Dat maakt elk afscheid moeilijk omdat het een begrafenis is van een hier en nu dat geweest is. Maar in mijn hart en in mijn hoofd blijft elke ontmoeting bewaard en gekoesterd.

Geef een reactie

