Dakloos in Brussel

Kleingeld, heeft u kleingeld?  Ik heb honger, oh god ik wil iets eten.  Ik dwaal rond, herken mezelf niet meer. er is geen plattegrond voor deze misère.  Ik smeek u, u kijkt naar de grond.

Ik kan er niet tegen. De stad wilt liever dat ik niet besta. U wilt liever dat ik niet besta.  Ze slaan dakloze in elkaar, wist u dat?  Gisteren hebben ze er zelfs een vermoord.  Ik ben bang, waarom wilt iemand mij pijn doen?  Denkt die persoon dat ik geen mens ben. Dat ik zo uit mijn lijden verlost zal worden? Ik begrijp het niet.

Soms is er zon in de stad, dan fris ik me op bij de fontein, leg ik me op een bankje. Dan voel ik dat ik leef. Maar waarom? De eenzaamheid snijdt vaak dieper dan de koude. En de koude van de mensen snijdt dieper dan de wind. Kleingeld, heeft u kleingeld? Ik heb honger, oh god, ik heb honger. Ik smeek het u, alleen voor wat eten, misschien voor alcohol, wat maakt het uit, het is koud hier op de straat.

Geef een reactie

