Brief aan de toekomst

Hallo mezelf,

Het is 29 januari 2013 vandaag. Alles gaat eigenlijk best goed. Mijn evs project begint steeds beter te lopen. Ik krijg meer verantwoordelijkheid, mag activiteiten plannen. Ook  leer ik de taal en de stad steeds beter kennen.

Als je deze brief leest heb je waarschijnlijk geen rooie cent meer, want het is lastig hier mijn geld te beheren. Misschien omdat ik dingen koop (winterjas, fiets, festivalticket) en dingen doe, die ik niet kan betalen met mijn vrijwilligersvergoeding. Maar ze zijn belangrijk genoeg om het daar niet voor te laten. Ik ben blij met die fiets, want als ik even twijfel over wat ik hier doe dan rij ik een blokje om en laat ik mijn hoofd rusten, veel beter dan klagen, dat moet ik echt afleren. Ik leer mezelf beter kennen, het is fijn af en toe een momentje voor mezelf te hebben.

Ik maak me zorgen over de dag dat ik terug in Belgie kom, zonder veel geld nog vast plan, maar met veel dromen en opgeheven hoofd. Als ik dit lees gefeliciteerd, ik heb 10 maanden mezelf gegeven aan een ander land, ik heb me met vallen en opstaan geintegreerd. Als ik dat kan, komt het hier ook goed, zonder twijfel.

Ik weet waar ik goed in ben en waar ik me bezig mee wil houden. Ik breng mensen op hun gemak, maak graag dingen, speel met woorden, heb geen 9 to 5 mentaliteit, creatief en wil me als vrijwilliger blijven inzetten.

De wereld heeft gewacht, welkom thuis. Rust uit, bezoek je vrienden, meer doet er niet toe. Je vrienden dat is belangrijk en een plek om te schuilen voor de regen die hier veel valt.

Saskia neem het van jezelf aan je bent bijzonder, je vindt je plek wel, waar je ook gaat. Het heeft geen haast, je hebt heel je leven. Niet te veel nadenken, genieten, tijd besteden aan wat er toe doet (en nee dat is niet facebook of televisie), dat is de buitenlucht, een baan met betekenis, pintjes met vrienden of met die ene jongen die je nu niet uit je hoofd krijgt omdat hij zo goed bij je lijkt te passen. Misschien zit je hart alweer vol met een ander, die dan weer daar woont , zodat er geen plaats meer is voor die van hier. Wat het ook mogen zijn, het loopt wel los, want het loopt altijd los bij mij. Welkom thuis. Hasta luego Madrid

2 gedachtes over “Brief aan de toekomst

Geef een reactie

