een kort verslag van Brussel Brost

BrusselBrost dat is een jaarlijks studentenevenement dat feestelijk het Brusselse academiejaar inzet. Dit jaar hadden ze naast een heleboel schoon studentenvolk ook de zon uitgenodigd. Vlak bij ingang  stonden infostandjes van de verschillende Brusselse organisaties: een klein doolhof vol weetjes, gadgets en spelletjes.

De botanique liet ons grabbelen in een doos, de natte droom van elke mannelijke student, maar ik kon er als vrouw ook zeker van genieten want het leverde mij een duoticket op. Iets verder in het doolhof stond USE-IT , bekend van de  stadsplannen vol nuttige tips voor jonge reizigers of studenten. Het  fietsen_atelier cyclo gaf me de tip geen fiets te kopen op de Zuidmarkt omdat de meeste fietsen daar niet vrijwillig van eigenaar wisselen, cyclo is een prima alternatief met degelijke tweedehandsfietsen voor een redelijke prijs.

Ook de andere standjes heb ik bezocht, ik vulde mijn zakken met tickets, badges en potloden, keek naar hippe vintage, liet mij fotograferen, ging eendjes vissen, speelde hoger of lager en liet me omtoveren tot madame Poirot bij de stand van BR(ik).  Na het uitdelen van mijn privegegevens in ruil voor wat prullaria genoot ik nog eventjes van Daspop. Om vervolgens subtiel het ondertussen goedgevulde terrein af te sluipen.

Geplaatst in: Geen categorie

2 gedachtes over “een kort verslag van Brussel Brost

Geef een reactie

